Custom Content Delivery – niestandardowy player, pełny branding transmisji, restrykcja domeny, dostęp do transmisji za pomocą hasła, pobieranie opłat za streaming i wiele innych dodatkowych funkcji, to transmisja poprzez biznesowy CDN (Content Delivery Network).
Platformy społecznościowe YouTube Live, Facebook Live są niewątpliwie najpopularniejsze, ale istnieje wiele innych firm oferujących usługi streamingu. W rzeczywistości YouTube i Facebook są dość „okrojone”.
Dostawcy tacy jak: DaCast, Livestream czy Ustream oferują wiele dodatkowych funkcji i funkcjonalności. Platformy te są często preferowane przez profesjonalnych użytkowników. Dlaczego zatem warto korzystać z takich rozwiązań? Najprościej mówiąc – przeznaczone są dla klientów, którzy szukają bardziej profesjonalnego wyglądu, a platformysocial streaming (YT i FB) po prostu nie pasują. To tak jak z ubraniem: nie pasuje na spotkanie biznesowe założyć koszulki sportowej, nawet jakby była z najlepszego materiału. Poza tym chodzi o dodatkową funkcjonalność, której nie mają platformy social streaming, na przykład:
- firma transmitująca swoje szkolenie na żywo może chcieć na nim zarabiać. Pobiera zatem opłaty za udostępnienie strumienia
- uniwersytet może chcieć jednocześnie przesyłać wiele wykładów
- firma wymaga pewne ograniczenia dostępu strumienia dla niektórych lokalizacji geograficznych lub zakresów adresów IP
- dostęp do transmisji jest możliwy wyłącznie po wpisaniu loginu i hasła
- wymagany jest niestandardowy, obrandowany logiem i nazwą firmy odtwarzacz wideo
- wymagana jest integracja z domeną firmy